Objave

NEOWISE

S sobote na nedeljo se je obetala jasna in mirna noč, zato sem malo preveril zemljevide, s katerega vrha bi imel lepo panoramo proti SZ strani neba. V tej smeri namreč že nekaj tednov opazujemo prijetno astronomsko presenečenje letošnjega leta - komet Neowise.

Pozno sobotno popoldne se odpeljem na Pokljuko, kjer hitro ugotovim, da nisem edini, ki razmišlja podobno. Že spodaj na travniku pred parkirišči je stal manjši teleskop, na Viševniku pa je že nekaj ljudi čakalo noč. Pri avtu srečam par, ki se...

Dolomiti

Pretekli vikend smo Jurij, Aleš in jaz odšli malo plezat v Dolomite. Ideja je bila, da gremo raziskat kakšen konec, kjer se običajno ne pleza.

Po dopoldanski vožnji do Dolomitov smo za prvi dan izbrali stolpe Vajolet in na videz kratko smer Preuss Crack (120m, IV+/V-) v stolpu Delago. Dostop naj bi bil le formalnost - ko te žičnica pripelje do vrha, so stolpi za vogalom. No, ta vogal je bil dve uri hoje daleč. Pa tudi sama smer ni ravno enostavna. Gre se za kamin, ki poteka praktično od tal do vrha...

Briceljk

Za vikend sem s padalci bil v Tolminu. Ker je v nedeljo bilo preveč vetra za letenje, sem šel malo raziskovat meni neznane konce zahodnih Alp. Nad Logom pod Mangartom se verjetno dviga najbolj veličastna stena pri nas - Loška stena. Po tihem si želim, da jo pozimi preplezam, zato sem šel na ogledno turo sestopa z vrha stene.

Iz doline Bavšice sem startal pozno (ob 11h), a je ohladitev dan pred tem poskrbela, da mi ni bilo preveč vroče. Po dobrih dveh urah in pol sem na vrhu. Na poti proti grebenu sem...

Kovinarska (V/IV, 400m)

Po letu dni se z Alešem zopet naveževa skupaj na štrik. Lani Steber revežev, letos Kovinarska. Da se zopet vrneva v isto ostenje naju je prepričal zelo poetični opis Miheliča, ki kar ne more prehvaliti smeri in dobre skale. A na terenu sva kmalu spoznala, da treba njegove opise jemati z malo rezerve - Mihelič bi nekaj fine skale našel verjetno tudi v hoji po melišču navzgor :)

Pri vstopu v smer sva naletela na še eno navezo, katero sva želela prepričati, da je vstop bolj levo. Na koncu sva se vdala in...

Modec-Režek (III+/3, 220m)

V iskanju smeri za toplo nedeljo sva se z Lukom odpravila nad Okrešelj. Primarna ideja je bila smer Modec-Režek v Turski gori ali kakšna smer okoli Turskega žleba. Ko prispeva do Okrešlja, se pred nama odpre ostenje Turske gore in Rink. Modec-Režek zgleda ok, Vzhodno smer sonce že zelo pobira, Celjska je videti narejena, a poročila iz sobote pravijo, da je že malo kopna in gnila.

Smer Modec-Režek poteka sicer po razu navzgor, a bolj ko sva se ji bližala, bolj se nama je zdelo vse skupaj slabo...

Kratka nemška - Zimmer Jahn

Po ogromno dela v služi in premalo spanja med tednom, je prišel vikend, ko se običajni človek spočije. A Luka, Nejc in jaz smo se v soboto zgodaj zjutraj zapeljali v Vrata, da gremo plezat v Steno.

Pri vstopu v smer smo hitro. Prečnica v desno je lepo zalita s snegom, a ko smer zavije na raz, postane vse skupaj precej kopno. Prvi raztežaj ali dva plezamo nenavezani. Snega je premalo, da bi si karkoli resno pomagal s cepini, a hkrati ravno dovolj, da potrebuješ dereze. Pri prvi platki, ki jo prečiš...

Sinji slap (WI3, 150m)

Letošnja zima ni ravno idealna za plezanje slapov. Premalo snega pomeni premalo vode, previsoke temperature pa poskrbijo, da še tisto malo vode, ki jo je, ne zamrzne. A nekaj slapov je za silo narejenih in tam je običajno kar gužva. Zato sva z Jakobom pričakovala, da zna biti kar nekaj ljudi nad Jezerskim. A na presenečenje obeh sva v Sinji slap vstopila prva.

Snega je res malo, zato je dostop do slapu po vseh skalah in travah malo neroden. Vstopiva v slap. Ledu je dovolj, a je prva dva raztežaja zelo...

Preberi več

Teranova smer (III/ 3, 350m)

Manjša sobotna vremenska motnja nas je morda odvrnila od resnejši ciljev v nedeljo, a vseeno smo Blaž, Benjamin in jaz odšli nad Jezersko izkoristit razmere, ki so v zadnjih tednih med plezalci povzročile pravo mrzlico na severni strani Kamniško-Savinjskih Alp.

Nismo pa bili edini s podobnim ciljem. Zaradi malo poznega starta iz Ljubljane (kar mi je bilo sicer zelo všeč), so pred nami v smeri bile že vsaj štiri naveze, nekaj navez pa smo že videli izstopiti. Če je pred letom dni bilo v Teranovi toliko...

Preberi več

Rizzotti - Berra (IV, 90°+, 40°-85°, 250m)

Društveni vikend na Vršiču je bil priložnost, da sva z Lukatom Kramaričom odšla malo pogledat v stene na italijansko stran Kanina. Najin cilj je bila severna stena gore Peč (Cima Gilberti) nad zgornjo postajo gondole, ki te pripelje iz kraja Sella Nevea.

Na prvi pogled daje gondola vtis hitrega dostopa in sestopa, na kakršnega bi se lahko hitro navadil tudi v naših hribih. A vseeno te od postaje do stene čaka ura in pol hoje. Sam sestop pa je dolg. Na slovensko stran mimo restavracije Sončni Kanin...

Preberi več

Tschadova smer (III+/2 300m)

Po prvem tipanju za razmerami nad Vrati pred mesecem dni, novoletnim plezanju v Omišu, je končno prišla na vrsto prva prava zimska tura letos. Razmere na severni strani Kamniško-Savinjskih Alp so sodeč po vseh objavah vrhunske. Zato sva z Urbanom za prvo uvodno turo odšla v Logarsko dolino. Plan je bila Vzhodna smer v Rinkah, pa sva se zaradi neuplezanosti in gužve preusmerila proti Turski gori.

Pred nama je bila že ena naveza, ena naveza pa je skoraj istočasno vstopila na greben Turske gore. Slednji...

Preberi več
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...